Menu Luk

Sommerhilsen og tak til de trofaste støtter

Gadstrup IF sommerhilsen og tak til de trofaste støtter

Først og fremmest en stor tak til vores trofaste støtter, Viby Genbrug og Lions Ramsø. At modtage fornemme og flotte donationer til det fælles idrætslige formål under GIF er vi forsat ydmyge overfor og vil i den grad bruge pengene med omtanke for de værdier, som støtten er givet efter. Læs mere om Viby Genbrugs uddeling her

812208_605_0_0_0_0_0_2[1]

OK ordningen har i år givet os et flot udbytte. Igen er det udbetalte beløb til GIF næsten fordoblet. En kæmpe tak skal lyde til alle de trofaste ”benzin og diesel tankere” og ikke mindst samarbejdet med Dagli’Brugsen i Gadstrup.

Vores faste sponsorer i hallen skal ligeledes have tak for deres trofaste støtte.

De flotte støttebeløb vi har modtaget i 2016 vil komme alle i 4621 og afdelingerne under GIF tilgode. Vi har masser af ideer, som der bliver arbejdet på. Først og fremmest går de dog til de fælles tiltag, som der igennem de seneste 2-3 år er blevet gennemført og nærmer sig en tradition  Vi skal hermed opfordre alle borgere og medlemmer til at støtte vores støtter på den ene eller anden måde, da det kommer godt igen til fælles gavn og benyttelse i 4621.

I august 2015 afholdte vi GIF SPASdag, som fungerer som et åben hus i alle afdelingerne, hvor alle er velkomne til at prøve kræfter med alt lige fra billard til badminton til tennis til spinning til strandhåndbold mv. og rigtig mange fodboldkampe. Dagen var en succes, og vi gentager derfor selvfølgelig dette lokale initiativ, hvor alle kan deltage som enkelt person, kærester, familier mv.

GIF SPASdag 2016 afholdes lørdag d. 20 august, hvor vi har hoppeborge, cafeteria og aktiviteter klar fra kl. 10-16. Velkommen til alle, som har mulighed for at være med enten i aktiviteterne eller som ren hygge og oplevelsesdag.

Snart går vi på sommerferie og især trænere og instruktører samt bestyrelser fortjener et lille pusterum. Nu må vi se, hvor meget pusterum det kan blive til…..da vi jo har en ny situation for GIF, vores afdelinger og medlemmer, da hal 2 i Ramsø Hallen ikke længere er brugbar. Det giver især de to gymnastikafdelinger store udfordringer for sæson 2016-2017, hvor vi håber, at vores fællesskab og værdigrundlag kan skabe muligheder for at alle kommer igennem bedst muligt. Roskilde Kommune og halforsamlingens bestyrelse er selvfølgelig med i denne svære proces. Vi håber, at det lykkes for os alle at finde en fornuftig løsning for den kommende sæson.

Vi holder dog hovedet højt og arbejder videre med de initiativer og aktiviteter som hele tiden har været planlagt. Vi er i fuld sving med at planlægge en aktivrute rundt i Gadstrup i samarbejde med både Gadstrup skole og FDF spejderne, da den gerne skulle gå hen over den gamle sportsplads, hvor FDF’erne holder til. Gnisten har vi også været omkring, da det er oplagt, at få de ældre borgere med på ideen og ruten. Der vil blive anlagt et antal ”redskaber” til fri brug og inspiration på turen samt lærings- og historie formidlings tavler/pæle. Jo flere midler og støtte vi får samlet til dette specifikke projekt, jo mere vil det blive afspejlet på ruten.

Aktivitetsplads (multibane vil nogen måske kalde det) med et mindre areal (20*40m) med kunstgræs, gummibelægning, redskaber, boldvægge, siddepladser er i ansøgelsesfasen i tæt samarbejde med Gadstrup Skole, Roskilde kommune og et firma som tegner, udarbejder og planlægger sådanne pladser/baner. En aktivitetsplads af den størrelse, kommer ikke af sig selv ift. financiering og den samlede økonomi. GIF som hovedforening og fodboldafdelingen har besluttet at bidrage med store beløb og en del af afdelingerne under GIF har ligeledes ytret tilkendegivelser omkring tilskud og opbakning. Det gør, at ders kan arbejde videre med en fortrøstning og tro på, at vi kommer igennem med projektet forhåbentlig allerede i 2017. Har du lyst til at hjælpe os på vej mod en fælles udendørs aktivitetsplads til gavn for alle institutioner, idrætter og borgere i 4621, så kontakt os gerne på gadstrupif@outlook.dk eller via hjemmesiden www.gadstrup-if.dk/bestyrelse .

Med håbet om en forsat god og solrig sommer,

Helle Eriksen, formand GIF.