Menu Luk

Gadstrup IF søger ny Formand/Formandinde

Gadstrup IF nuværende formand, Helle Eriksen, ønsker ikke at genopstille ved den kommende generalforsamling af forskellige årsager. Først og fremmest pga. øget udvikling og fokus på egen virksomhed.

Gadstrup IF er først og fremmest en paraply organisation for 7 selvstændige idræts afdelinger: Fodbold, håndbold, tennis, billard, badminton, motion og gymnastik.

Så hvad skal man kunne for at være formand for Gadstrup IF? Først og fremmest interesseret i idræt på alle niveauer samt lokal fokus muligheder og samarbejder. Så løser resten næsten sig selv 🙂 Paraply funktionen er og bliver det vigtigste fokus punkt i Gadstrup IF – for intern netværk og sparring og ekstern udvikling og samarbejder.

Netværk og sparring på tværs af afdelingerne er primær opgave for bestyrelsen, som består af formand el. udpeget bestyrelsesmedlem fra hver af afdelingerne samt GIF forretningsudvalg.

Forretningsudvalget udgør formand, næstformand, sekretær samt kasserer og 2 suppleanter i det omfang det er muligt. Drifts opgaver er meget begrænsede og der er forholdsvis få aktiviteter og deraf møder, som GIF står for. Alle de større arrangementer og aktiviteter i afdelingerne, driftes alene i de respektive afdelinger.

Samarbejder er også en del af GIF. Der er pt. samarbejde med Dagli’ Brugsen samt OK benzin, el og mobil, hvor det forpligtende samarbejde giver GIF en væsentlig sponsorindtægt, der kanaliseres retur ud til medlemmer af afdelingerne samt aktiviteter for alle borgere i 4621 Gadstrup.
Lions og Viby Genbrug er to gode og relevante samarbejdspartnere at nævne også. Begge organisationer er opmærksomme på at støtte enten GIF direkte eller de enkelte afdelinger.
To nuværende sponsorer, Snoldelev Maleren og Henrik Blom tømrer og snedker virksomhed, bidrager trofast hvert år med et mindre beløb mod reklame i Ramsø Hallen bl.a.

Der afholdes 6 hovedbestyrelsesmøder årligt samt 2-4 forretningsudvalgsmøder. Derudover er der 4-6 andre møder årligt herunder RIU (Roskilde Idræts Union), idrætsfester, koordinering ift. samarbejder, legat uddeling mv.

Der bliver i skrivende stund udarbejdet årshjul for især forretningsudvalget for bedre overblik og fordeling af de forholdsvis få opgaver der er. Der vil være en glidende overgang fra generalforsamlingen (er pt. sat til 25/3-21), så man får en godt indblik i sagerne inden endelig overdragelse.

Noget for dig? Kontakt gerne Helle Eriksen på 30459829 eller en fra forretningsudvalget eller formand fra afdelingerne: Bestyrelsen